Søk i denne bloggen

24. november 2010

Rengakaka

Igår hadde mamma og jeg bakedag.
Vi baker som regel rengakaka og vannkringle
sammen før jul. En fin ordning siden jeg ikke føler jeg kan
lage vannkringle og mamma
ikke føler hun kan lage rengakake :-)

Vi bakte 3 deiger som gir ca 150 rengakaker.
I år ble de litt store, så det ble noen færre.
Og goooode ble de. Jeg liker de spesielt godt med smør og
salami, men brunost er også en slager.

Dette minner meg på en historie en kollega fortalte.
Hun er fra østlandet og ble introdusert for rengakaka
på et nachspiel for mange år siden. Hun hadde hørt
så mye om denne rengakaka til "ranværingan",
og ble ikke mindre enndritskuffa da hun smakte den.
Hun fikk den nemlig servert UTEN noenting
som helst...Og da kan selv jeg som elsker rengakaka
skjønne at hun ikke syntes noe om den,
for uten pålegg det er vel det tørreste man kan komme bort i :-)


Mmmmmmmmmmm :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar