Søk i denne bloggen

26. februar 2011

SUKKERPASTA

Da har jeg for første gang laget sukkerpasta.
Denne skal i følge "ekspertene" være mye enklere å jobbe med enn MMF, 
og tilsetter man tragant/CMC har man en fin modelleringspasta.
Så nå gjenstår det å se om jeg har vært heldig, og fått til å lage den bra såpass jeg kan bruke
den som trekk på neste kakeprosjekt :) OM den er bra, er det iallefall mye enklere og tidbesparende
enn MMF, for denne oppskrifta holder til iallefall 4 kaker og tok ikke særlig mer tid enn å lage MMF til èn kake :) Har man hvit sirup blir den kritthvit og kjempefin å bruke til f.eks bryllupskaker. Har man lys sirup vil den bli litt "ivory". Hvit sirup er vanskelig å få tak i i Norge, men som vanlig fant jeg kaketing jeg har bruk for på Ica i Hemavan(sverige). Den lille butikken rommer mye de ikke har på Mo av ting jeg trenger! 
Takker Linda for fin trinn for trinn på sukkerpasta :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar